Kaip iš tikrųjų kuriamas logotipas? Kokius iššūkius turi įveikti dizaineriai, kad sukurtų juos efektyvius ir įspūdingus, taikliai pristatančius tuos verslus, kuriems jie atstovauja ir priklauso. Logotipo dizainas susideda iš kelių etapų, bet apie juos norisi pakalbėti išsamiau.
Tekstas
Bet kaip besisukite, bet logotipe tekstas yra svarbiausias elementas. Juo užrašytas prekės ženklo pavadinimas. Nuo šio elemento dizaineriai ir pradeda. Esmė yra parinkti tinkamą šriftą, kuris atitiktų logotipo kuriamą įvaizdį. Jei verslas yra technologijos, greičiausiai ranka rašyto (handwriting) šrifto dizaineris neparinks. Jis simbolizuoja subtilumą ir rankų darbą, o ne tikslumą ir kompiuterizuotą verslą.
Jei logotipe tekstas yra tik didžiosiomis raidėmis, reiškia įmonė visada savo pavadinimą sako garsiai, praktiškai jį šaukia. Tokie logotipai tinkami iššūkių nebijančioms ir žinomoms įmonėms. Tai tvirtumo ir solidumo ženklas.
Tarpai tarp raidžių irgi pasako nemažai. Jei jie maži, įmonė yra koncentruota, susitelkusi, galbūt nedidelė. Kai tarpai dideli, logotipas būna ištęstas, todėl atrodo, kad įmonė nori plėstis, yra veržli ir žiūri į tolimą ateitį.
Jei logotipas sudarytas iš dviejų ir daugiau žodžių, reiktų atkreipti dėmesį ir į jų dydį. Gali būti, kad vienas žodis bus parašytas mažesniu šriftu, o tai reiškia jo žemesnį prioritetą.
Simbolis
Simbolis yra tas elementas, kuris turi įstrigti vartotojų atmintyje ir pasąmonėje. Kaip obuoliukas, langelis, M raidė, primenanti kalnelius. Tikriausiai supratote, kuriuos logotipus turime omenyje. Tai Apple, Microsoft, McDonalds. Jų simboliai yra atpažįstami iš karto, net jei šalia nėra užrašo. To siekia kiekvienas prekės ženklas, nes tokia galia ir populiarumas lemia verslo sėkmę.
Simbolius parinkti dizaineriui gana sunku. Kartais juos reikia tiesiog sugalvoti ir nupiešti. Nors yra daugybė visokių simbolių galerijų, to nepakanka. Kartais sukuriamas unikalus simbolis. Juk Apple obuoliukas yra prakąstas. Tokio simbolio jokiame kataloge nėra…
Populiariausias simbolis yra rodyklė. Ji parodo verslo kryptį ir pristato kaip veržlų, nukreiptą links savo tikslų. Toliau eina nišiniai simboliai, pavyzdžiui, stilizuoti automobiliai automobilininkų kompanijoms. Namai – statybininkams ir NT vystytojams. Tai tradiciniai simboliai. Šiuolaikinės el. parduotuvės taip pat juos mėgsta.
Perspektyva
Trečias elementas yra perspektyva. Tai erdvė, kurioje suderinami du minėtieji elementai – tekstas ir simbolis. Kuris aukštesnis? Tekstas? O gal simbolis? Viskas priklauso nuo įmonės požiūrio į savo vertybes ir priopritetus. Gali būti ir nedidelis šešėlis, kuris parodytų, kad tekstas ir simbolis stovi, o ne guli. Tai aktualu kuriant 3D logotipus, kurių mada po truputį praeina, nes dabar grįžtama prie 2D koncepcijos.
Visa tai yra svarbu, ir dizaineris turi sukurti logotipą taip, kad viskas jame derėtų idealiai. Logotipo kūrimas yra gana sudėtingas procesas, nes kažkaip nupiešti ir sumesti tekstą tikrai nepavyks kuriant profesionalų vaizdą.
Parašykite komentarą