Nustatyti verslo vertę gali reikėti įvairiose aplinkybėse. Pavyzdžiui, ieškant investuotojų, kuriems norima pasiūlyti dalį įmonės akcijų, pirmiausia reikia nustatyti siūlomų akcijų vertę. Jei to nebus – joks investuotojas nežiūrės į jūsų pusę. O jei sutiks investuoti – tai pasiūlys tokias sąlygas, kurios gali būti labai nepalankios. Bet to patikrinti, nežinant tikrosios verslo vertės – bus neįmanoma.
Verslo vertę būtina tiksliai įvertinti ir parduodant verslą. Nustatyti tikslią verslo vertę svarbu, kad būtų galima sklandžiai parduoti savo verslą. Paprašius per didelės pardavimo kainos – nesulauksite pirkėjų. Pasiūlius per mažą – verslą parduosite pigiau nei turėtumėte. Ir vienu, ir kitu atveju, verslo pardavimas bus nesėkmingas.
Todėl prieš parduodant verslą ar jo dalį, ar prieš ieškant investuotojų yra privalu įsivertinti realią įmonės akcijų vertę rinkoje.
1. Įvadas
Šiandieniniame verslo pasaulyje kaip niekada svarbu suprasti, kas yra verslo vertė ir kaip ją nustatyti. Esant dabartinei ekonominei situacijai (sutrikus tiekimo grandinėms, augant infliacijai, centriniams bankams didinant palūkanų normą ir visai ekonomikai judant link recesijos), įmonės patiria spaudimą mažinti išlaidas ir didinti efektyvumą. Norėdamos tai padaryti, jos turi suprasti savo produktų ir paslaugų vertę.
2. Kas yra verslo vertė?
Verslo vertė – tai įmonės produktų ar paslaugų vertė, kartu su neapčiuopiamo turto (prekės ženklu, potencialu ir kt). Ji dažnai naudojama kaip įmonės finansinės vertės matas. Šis terminas taip pat gali būti vartojamas nematerialiai naudai, kurią įmonė teikia savo klientams ar užsakovams, apibūdinti. Visais atvejais, verslo vertė yra praktiškai identiška verslo kainai už kurią verslas galėtų būti parduodamas pirkėjams arba investuotojams.
3. Kaip nustatyti verslo vertę?
Verslo vertei nustatyti gali būti taikomi keli metodai. Labiausiai paplitęs yra finansinis vertinimas, kurio metu vertei nustatyti naudojami rinkos duomenys ir finansiniai rodikliai. Kiti metodai yra klientų vertinimas, kai vertinama nauda, kurią klientai gauna iš įmonės produktų ar paslaugų, ir strateginis vertinimas, kai vertinamas įmonės ateities potencialas.
4. Veiksniai, į kuriuos reikia atsižvelgti nustatant verslo vertę
Yra keletas veiksnių, į kuriuos reikia atsižvelgti nustatant verslo vertę. Tai įmonės dydis, jos augimo potencialas, pelningumas, konkurencinė padėtis ir gebėjimas generuoti pinigų srautus. Taip pat ir sinergija su verslo pirkėjo ar investuotojo vadinamuoju portfolio.
5. Išvada
Verslo vertė yra svarbi sąvoka, kurią turėtų suprasti visos įmonės ir visi verslininkai. Ypač tie, kurie ieško investuotojų arba pirkėjų. Yra keletas verslo vertės nustatymo metodų, o tinkamiausias metodas priklausys nuo konkrečios įmonės. Nustatant verslo vertę reikia atsižvelgti į tokius veiksnius kaip dydis, augimo potencialas, pelningumas, konkurencinė padėtis ir daug kitų. Svarbiausia neapsiriboti tik vienu metodu ar vienu vertinimo kriterijumi.
Parašykite komentarą