Visi žinome kas yra verslo dovanos. Bent jau teoriškai. Tačiau ką iš tikro jos reiškia, kokios būna ir kokia jų svarba verslo vystymui?
Verslo dovanos – tai bendravimo su darbuotojais, esamais klientais ar potencialiais klientais kūrimo praktika naudojant dovaną – nesvarbu, ar dovanojamas fizinis daiktas, pvz., praktiškas suvenyras, valgomas skanėstas ar tekstilė, ar dovanojama patirtis, pvz.,kuponas pramogai, ar el. dovanų kortelė apsipirkimui.
Kodėl verslo dovanos yra svarbios?
Dovanos gavimas yra galinga patirtis. Ji sukuria ryšio su davėju jausmą ir gali sukurti teigiamas asociacijas su asmeniu ar prekės ženklu. Įmonės ir rinkodaros specialistai jau seniai pasitiki dovanojimo galia, kad užmegztų geresnius santykius su potencialiais ir esamais klientais, parodytų dėkingumą bei paskatintų lojalumą.
Įmonių dovanų psichologija
Dovanų teikimo efektyvumas yra stipriai susijęs su jos psichologiniu poveikiu gavėjui. Jei kada nors gavote netikėtą staigmeną ar skanėstą (asmeniškai į rankas ar per kurjerį), jūs taip pat patyrėte šį reiškinį. Iš dalies taip yra todėl, kad fizinis kontaktas kartu su dovana sukelia dovanojimo efektą – daikto nuosavybės jausmą, dėl kurio žmogus jį vertina labiau. Tai taip pat daro įtaką abipusiškumo ir pasitikėjimo jausmams. Šį poveikį galima pastebėti rinkodaros ir dovanų teikimo rezultatuose keliuose įprastuose verslo dovanų scenarijuose.
Potencialiems klientams
Dovanojimas gali paskatinti tuos, kurie dar nėra jūsų klientai, jais tapti. Tiesą sakant, apie 80 proc. vartotojų teigia, kad jie labiau linkę užmegzti verslą su įmone, jei ji siūlo dovanas. Tinkamos dovanos išsiuntimas ar įteikimas tinkamu laiku gali paskatinti potencialius asmenis imtis norimų veiksmų, pavyzdžiui, užbaigti pirkimą, užsiregistruoti paslaugai arba skambinti konsultacijai.
Klientams
Klientams taip pat gali būti naudinga laiku gauta dovana. Tai gali leisti jiems žinoti, kad jų verslas ar buvimas klientu yra vertinamas, paskatinti juos tęsti bendradarbiavimą arba tapti prekės ženklo fanais. Remiantis mažmeninės prekybos tyrimais, vartotojai, turintys emocinį ryšį su prekės ženklu, geriau vertina prekės ženklą ir yra lojalesni.
Darbuotojams
Klientai ir potencialūs klientai nėra vieninteliai žmonės, į kuriuos įmonės turi atsižvelgti. Daugeliu atvejų raktas į puikius įmonės rezultatus yra pačioje įmonėje.
Dovanos darbuotojams, ypač kai jos yra geros kokybės ir suasmenintos, sukuria jausmą, kad darbdavys juos vertina, ir skatina priklausymo bei ryšio su kolektyvu jausmą. Šie jausmai lemia, kaip darbuotojai atlieka savo pareigas ir kaip reprezentuoja įmonę klientų akyse.
Dovanas darbuotojams galima teikti įvairiomis progomis:
- Asmeniniai įvykiai: naujas šeimos narys arba asmeninis įvykis, studijų programos baigimas, įkurtuvės naujuose namuose ar kiti asmeniniai pasiekimai.
- Įmonės įvykiai: darbo metų sukaktis arba konkrečios pramonės srities mokymo programų, kurios pagerina jų įgūdžius, baigimas.
- Ypatingas pripažinimas: apdovanojami atvejai, kai darbuotojas parodė neįtikėtina atsidavimą, įveikė „neįveikiamą projektą“ arba įdėjo daug pastangų siekdamas verslo tikslo.
Verslo dovanos turi daug veidų ir esama tikrai nemažai progų jas dovanoti. Tuo labiau, jog yra priežasčių, teikti verslo dovanas – keliama darbuotojų moralė ir atsidavimas darbui, skatinamas klientų lojalumas bei pritraukiami potencialūs klientai. Būtent to ir reikia verslui.
Parašykite komentarą