Racionalumas, logika – žodžiai, kuriais įvardijamas „pasvertas“ mąstymas, vadovavimasis protu. Kalbant apie rankinius laikrodžius kartais teigiama, kad šioje srityje gajus ne racionalumas, o iracionalumas. Raidė i keičia prasmę ir ne tik tada, kai sakoma, kad ant šios raidės sudėlioti visi taškai.
Tokie vyriški laikrodžiai kaip „Rolex“, kainuojantys ne vieną dešimtį tūkstančių, yra nepaprastos elegancijos pavyzdys. Tai išskirtinė prabanga. Tai ne šiaip laikrodžiai, o menas. Tad kai kurie žmonės teigtų, jog mokėti x tūkstančių už tokį daiktą – neracionalu. Požiūrių yra ne vienas. Kai kuriais atvejais sakoma, kad pakanka laikrodžio už 10 eurų. Ir nesuprantama, kodėl kiti moka tūkstančius. Tačiau kiek labiau pagalvojus išsiaiškinama, jog kai kuriems „Rolex“ ar kitas prabangus aksesuaras yra laisvai prieinamas ir nereikia dėl jo susiveržti diržo. Kaip matote, laikrodžių tema subjektyvi ir įvairialypė.
Įvairių gamintojų vyriški laikrodžiai atstovauja skirtingoms kainų kategorijoms. Vieni žmonės nelinkę mokėti daugiau nei 10 eurų, o kiti ieško tik nuo 50. Kiekvienas turi savo įsitikinimus. Taip pat ir galimybės, poreikiai netapatūs.
Vienas dalykas išsiaiškinamas nesunkiai – brangesnis daiktas turi daugiau funkcijų, dažniausiai yra vienaip ar kitaip pranašesnis. Ir tai galioja ne tik trijų ar keturių nulių zonoje esantiems laikrodžiams. Kaip pavyzdį palyginkime du to paties gamintojo produktus. Vienas kainuoja 95, o kitas – 105 eurus. Dizainas panašus, esminių skirtumų lyg ir nėra, tačiau brangesnis gali būti atsparesnis vandeniui ar rodyti datą.
Paprastai didesnis automobilis yra brangesnis. Ar vyriški laikrodžiai įkainojami remiantis tuo pačiu principu? Nebūtinai. Už dailaus 38 milimetrų skersmens ciferblato ir paauksuotos apyrankės derinį reikės atseikėti mažiau nei už 43 milimetrų skersmens alternatyvą be paauksavimo.
Dydis, kaina – visa tai sufleruoja apie minėtąjį racionalumą. Tačiau tiek moteriški, tiek vyriški laikrodžiai dažnai pasirenkami nusprendžiant „gražu / negražu“. Ar žinote, kodėl pirkti laikrodį geriau vienam? Šiaip ką nors perkant įprasta manyti, kad patarimai padės. Tačiau šiuo atveju jie gali išblaškyti ir paskatinti įsigyti ne tai, ko norėtumėte būtent jūs. Bičiulis gali agituoti už tai, kas labiausiai patinka jam pačiam. O jūsų skoniai veikiausiai skirtingi.
Jei manote, kad racionalumo niekada nebus per daug, galime grįžti prie kainos (t. y. skaičių) klausimo. Vienus vyriškus laikrodžius gamintojai įkainoja šimtais eurų, kitus modelius siūloma įsigyti ir už kelias dešimtis tūkstančių. Bet net jei asmuo nesiekia įsigyti kokio „Rolex‘o“, jis gali būti kokybės šalininkas. Sakykim, jis rinksis japonišką „Orient“ už porą šimtų, nes žino, kad patvarumas ir kitos ypatybės yra geresnės nei laikrodžio už kelis eurus. Ką ir kalbėti apie išvaizdą bei prestižą.
Vyriški laikrodžiai yra geidžiami, jais domimasi, o nusprendus įsigyti tenka susipažinti su skaičiais. Toks pirkinys paprastai būna apgalvotas, pasirinktas atidžiai. Na, o pripažintų gamintojų produktai įprastai tarnauja tikrai ne vienus ir ne dvejus metus. Pakeitus elementą (ar prisukus) laikrodis drąsiai eina per laiko ratą.
Parašykite komentarą