Grįžtamasis ryšis. Ir kodėl gailime gero žodžio?

rasytojas avataras

Posted on :

Dažnai girdima frazė – gerą darbuotoją surasti sunku

Kas susidūrė su darbuotojų paieška, greičiausiai šiai frazei pritars. Todėl itin svarbus kokybiškas ir apgalvotas atrankos procesas.

Visų pirma, turite išsiaiškinti, ko ieškote ir kam. Ir tada tinkamai pasiruošti darbo pokalbiui, kurio metu kuriamas ryšys su kandidatais. Dėl patiriamo darbuotojų trūkumo šiais laikais didesnį pranašumą turi kandidatas, o ne darbdavys. Todėl, pirmiausia, norėdami surasti ir atpažinti gerą darbuotoją, turite tinkamai pasiruošti, tam pravartu išklausyti darbuotojų atrankų e-mokymus, kuriuose pasidalijama pagrindinėmis taisyklėmis, pavyzdžiais bei patarimais.

Kaip grįžtamasis ryšys susijęs su kandidatų pritraukimu?

Santykio kūrimas su potencialiais darbuotojais prasideda jau atrankos metu. Todėl jau čia turite skirti deramą dėmesį grįžtamajam ryšiui. 

Pirmomis darbo pokalbio minutėmis pradedami kurti žmogiškieji ryšiai, darbo interviu – tai ne egzaminas, tai dialogas, kurio metu renkasi ne tik organizacija kandidatą, bet ir kandidatas renkasi organizaciją, vadovus, komandą. Tai abipusiai mainai, kurie turi būti paremti pagarba ir tarpusavio supratimu. Jūsų reakcijos, atliepimas į kandidato lūkesčius ar išsakytas mintis, galimybė suteikti tai, ko ieško kandidatas, ir yra jūsų grįžtamasis ryšys. Girdėkite, reaguokite ir kalbėkite su kandidatais atvirai.

Kodėl verta suteikti grįžtamąjį ryšį kandidatui, kurio nepasirinkote?

Kandidatai jums skyrė laiką, todėl tai jūsų pagarba žmogui. Neabejojame, kad informuojate atrinktą kandidatą, bet, kaip su tais, kurių šį kartą nepasirinkote? Kaip dažnai žadate, kad informuosite, o po to taip niekada ir nesusisiekiate? Informavimas užtrunka vos keletą minučių – tai yra paskutinis įspūdis, kurį išsineša kandidatas apie jus ir jūsų organizaciją. Neignoruokite ir nepamirškite kandidatų. Jūs, kaip darbdavys ar darbdavio atstovas, formuojate savo įmonės įvaizdį, kuris svarbus ne tik teikiamų paslaugų ar prekių, bet ir jūsų darbuotojų bei norėjusių įsidarbinti žmonių atžvilgiu. Parašykite trumpą laišką su atrankos rezultatu ir padėkokite už dalyvavimą. 

Paskutinių etapų kandidatams rekomenduojama asmeniškai paskambinti ir padėkoti už skirtą laiką, suteikiant grįžtamąjį ryšį, dėl ko pasirinkote ne juos. Juk jis ar ji buvo visai šalia norimos pozicijos. Ir kas žino – gal kada ateityje būtent šis kandidatas dar prie jūsų ir prisijungs. Suteikdami grįžtamąjį ryšį jūs stiprindate darbdavio įvaizdį ne tik įmonės viduje, bet ir už jos ribų. Norite, kad darbuotojai patys norėtų ateiti dirbti pas Jus? – pradėkite nuo savęs ir nuo pirmųjų darbo pokalbio minučių. 

Darbuotojų kaita – problema, su kuria nuolat susiduriate savo įmonėje?

Kaip ir minėjome, gerą darbuotoją reikia ne tik tinkamai atrinkti, bet atsirinkus mokėti išlaikyti. Yra organizacijų, mokančių vidutinius ar žemesnius, nei rinkos vidurkis, atlyginimus, neturinčių įspūdingų kelionių į užsienį ar nemokamų pietų, bet darbuotojai lieka kartu su savo įmone daugelį metų. Jau viską išbandžiusios įmonės užduoda klausimą: kodėl?

Grįžtame prie pamatinių stiprios organizacijos principųžmogiškumu grįstų tarpusavio santykių, kurių nori tiek vadovai, tiek pavaldiniai. Darbuotojams visais laikais buvo, yra ir bus svarbus pripažinimas, įvertinimas, supratimas, palaikymas ir paskatinimas už gerai atliktus darbus. Geram žodžiui nereikia pinigų, jis gimsta iš empatijos ir dėmesio. Žmogus mielai eina į darbą, kuriame jam gera dirbti.

Žmogus gali mokytis, augti, tobulėti ir gerai jaustis, jei gauna konstruktyvų grįžtamąjį ryšį, paremtą jo elgesiu, faktais, pavyzdžiais ir aiškiai suformuluotomis rekomendacijomis, kaip reikėtų tobulinti savo darbo procesus ar principus. Tačiau iš pradžių būtinai akcentuokite, ką jūsų kolega ar pavaldinys daro gerai, o jau tada keliaukite prie to, ką galima daryti dar geriau.

Mūsų kultūroje yra gaji nuomonė, kad gerai atliekamas darbas yra savaime suprantamas, juk tam ir mokamas atlyginimas, tačiau taip manantys vienareikšmiškai klysta. Kiekvienas savo srities specialistas nori sulaukti įvertinimo ne tik pinigais.  Konstruktyvaus grįžtamojo ryšio suteikimas yra vienas iš būdų išlaikyti darbuotojus, kas tiesiogiai susiję ir su sumažėjusia darbuotojų kaita. Plačiau apie tai, kaip suteikti grįžtamąjį ryšį, sužinokite e-mokymų metu: https://laisvakede.lt/personalo-mokymai.

Patarimai, kuriuos galite panaudoti savo įmonėje jau šiandien

Kaip ir kiekvienas darbas, taip ir darbas su Jūsų darbuotojais, reikalauja įgūdžių. Siekiant efektyviai dirbti ir vadovauti žmonėms, rekomenduojama išklausyti personalo valdymo e-kursus arba užsisakyti vidinius mokymus vadovams.

Nelaukite rytojaus, pradėkite praktikuoti gerą žodį jau šiandien. Viskas prasideda nuo nuoširdaus, atviro ir paprasto žmogiškojo santykio su darbuotojais. Pasakykite gerą žodį už gerai atliktą darbą, projektą, pasiūlytą idėją. Įvertinimas nėra smulkmena, tai didelį svorį ir reikšmę turintis dalykas. Vieniems jis paglosto savimeilę, kitiems tampa pasitikėjimo savimi ir įkvėpimo šaltiniu. Geras žodis, pasakytas natūraliai ir nuoširdžiai, visada turi tik pozityvią reikšmę ir jokiu būdu neskatina darbuotojo susireikšminti ar užriesti nosies. Geras žodis yra paskatinimas ir motyvacija dirbti dar geriau, stengtis dar labiau.

Kaip sukurti pozityvaus grįžtamojo ryšio kultūrą įmonėje, jei anksčiau to nedarėte?

Pradėkite nuo paprastų dalykų – užsidėkite priminimą ir kasdien 3 kolegoms pasakykite gerą žodį, laikui bėgant tai taps natūraliu įpročiu. Tik būtinai skirkite bent kelias minutes pagalvoti, už ką konkrečiai padėkosite ir įvertinsite kolegą ar pavaldinį tam, kad šie jūsų žodžiai būtų prasmingi. 

Šiandien jūs nepagailėsite gero žodžio, o darbuotojas rytoj nepasigailės likęs su organizacija.

Daugiau naudingų patarimų, straipsnių ir e-mokymų bei konsultacijų rasite: https://laisvakede.lt

Straipsnį parengė Fausta Lisaitienė (SEO Fausta)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *